Wednesday, December 03, 2008

untuk pertama kali

kali pertama menjejakkan kaki ke universiti malaya... takutnye sebab aku langsung tak kenal saper2... sahabat aku ader gak sorang kat sini tapi lain kolej... tapi aku harap dapat jumpa dia hari ni... aku pernah dengar pasal orientasi kat universiti.. melalui novel2 yang aku baca minggu orientasi ni macam minggu penderaan junior.. yer ker?? entahlah.. kalo kat matrix tu hari aku rasa cam ok jer sebab ramai member sekolah aku dapat matrix sekali, matrix kmns. tapi skang ni aku sorang2 jer... bila daftar bilik dapat blok a.. 1 bilik 2 org jer.. rumet aku aku tu 1 fac gak ngan aku tapi lain major kot nanti.. entahlah, biar aku namakan dia hani jer lah... dia baik giler aku rasa sebab cakap pun slow jer... tapi aku tyme tu memang selesa ngan cara cam tu.. sebab memang dah biasa cakap ngan sahabat2 sekolah dulu bahasakan nama...

tyme org len2 sibuk berkumpul dalam bilik aper ntah, aku lak kat ddd ngan mak, ayah, pakcik n makcik aku dengar ucapan naib canselor... kat situ gak aku jumpa sahabat yang aku cakap tadi sekali ngan mak ayah dia..... pastu kami g makan kat kafe fakulti aku... so bila aku masuk bilik kat kolej, aku tengok floor aku sunyi sepi.. ah sudah, kemana lak manusia2 ni.. nombor tefon rumet tadi tak sempat nak amik.. aku pun turun lah then ader tengok sorang akak fasi tu.. ooo kena kumpul lam bilik ni upernya... tyme tu giler ah akak2 n abang fasi.. garang giler.. dahlah masuk lambat, group aper ntah aku ni.. aku main masuk jer... habislah aku kalo kena marah ni.. sure aku nangis punya sebab aku jarang kena marah... nasib baik dorang kasi kuar then suh salin pakaian pastu kumpul balik... tyme tu aku amik kesempatan tanya kat sorang abang fasi tu.. eceh akak kat depan mata tak tanya.. aku pilih yang paling rendah n muka tak serius sangat... nampak cam baik jer hehehe... ooo group 99 rupernya... selamat kejap

erm petang tu bila kumpul kat dataran, ah sudah yang len semer aku tengok dah ader member tapi aku kontang2 jer sorang2.. huhu maklumlah tak sempat nak kenal tadi sebab group aper yang aku masuk pun tak tahu... erm aku tengok ader sorang budak tu sorang2 aku pun p lah tegur dia.. fuh akhirnya aku dapat membentuk geng dalam group tu.. kami bertiga.... nasib baik dorang ni sporting jer.. bolehlah masuk ngan kepala aku ni.... then selama seminggu tu macam2 berlaku.. takya lah citer, sebut pun orientasi tapi bagi aku tu semer kenangan manis.. walaupun penat tapi seronok.. masuk jer bilik, letak kepala kat bantal terus lena giler.. suka betol aku sebab aku ni susah sangat nak tidor.. puas2 pusing baru boleh lena....

oo lupa lak.. dalam masa seminggu tu ader junior akan ditukarkan bilik ke blok c.. nama aku tersenarai sekali.... nasib baik ader 2 member baru tu tolong aku angkat barang... kalo tak jenuh gak aku... kali ni 1 bilik 3 org.. aku cam biasa awal2 masuk amik katil bahagian atas sebab memang feveret aku dari asrama lagi aku suka yang atas.... lagipun aku ni ringan jer, 4 sure lah tak runtuh hehehehe.... rumet aku yang baru ni lak nama ell n sha... ok lah dorang ni.. mula2 tak biasa gak ngan dorang.. si ell tu tua setahun dari aku so dia bahasakan diri dia akak tapi y aku pelik dengan aku jer dia bahasakan diari dia akak tapi ngan sha tak lak, beraku engkau.. tapi aku ikut jer.. tak nak nanti dikata kurang ajor lak.. laigipun tak ader silap salahnya dengan panggilan camtu.. seminggu tamat orientasi then hari sabtu tu akak sahabat aku tu ajak kuar g beli barang2.. dia datang amik aku kat kolej so aku ikut jerlah.. nama sahabat aku tu ilyana tapi aku panggil lya jer.. akak n tunang dia bawak jalan2 kat area kl ni... aku memang agak rapat ngan akak dia ni... dulu masa matrix pun aku selalu g perak sebab akak dia belajar kat situ..

hari minggu tu jugak aku kenal dengan 2 jiran bilik sebelah.. iza ngan ju.. sorang lagi rumet dorang aku tak kenal.. dorang cakap rumet dorang yang 1 lagi nude giler.. hahaha paastu dorang gelak bila bercerita pasal dia.. nama aper ntah tyme tu pun tak tahu... iza ngan ju pun ok lah... masa tu semua cakap guna aku ko... so tak ader janggalnya bagi aku kot... tapi bila cakap guna aku ko ni jadi macam ganas sikit kot.... tapi aku ok jer.... member2 yang aku kenal ni smeer memang happening lah bagi aku... macam mana agaknya lya kat sana.. nantilah aku lawat dia kat sana...

panjang lagi kisah ni sebab tu smer kisah 3 tahun lepas.. aku nak jadikan ni catatan aku.. catatan insan yang tak dkenali.... lagipun saper nak baca citer macam ni....

1st tyme menaip kat sini.. insyaAllah aku nak rajin update kat sini nanti hehhe
assalamua'laikum

No comments: