Wednesday, December 03, 2008

menambah kenalan

Erm memang aku agak pendiam so member pun tak ramai sangat.. tak macam fika yang agak kecoh mulutnya.. so kalo ader yang kenal aku pun maybe sebab aku kawan ngan fika... syafa lak lebih kurang aku gak.. tengok muka dia pun tau dia pendiam.. kerja aku masuk kuliah, salin nota, wat tutor, wat lab report, taip asgment aper ntah lagi.. well normal lah tu kan.. nama pun student. . masa semester kedua aku ader amik sukbjek kokkok hehehe.. kelas tu memang ramai perempuan.. laki boleh bilang ngan jari jer.. tapi aku tak amik kisah pun.... biasalah tu, situasi normal di pusat pengajian tinggi pada masa kini..

Well kelas tu ader aktiviti luar yakni kena g luar um n wat aktiviti kat sana.. best jugak kan,, sambil tu boleh bersantai2 ngan member2 kan.. lagipun subjek ni tak ader lah berat sangat.. subjek relax2 lah lebih kurang tu... setiap hari jumaat ader aktiviti kat padang.. macam2 aktiviti tapi biasanya kena main bola tampar.. aku main ikut sedap hati jer.. aku taram jer.. dari situ aku mula kenal ramai kawan2 baru.. sebabnya aktiviti2 tu banyak melibatkan kerja kumpulan n interaksi.. so dari situ aku mula kenal budak2 kursus y sama ngan aku..

Erm destinasi pilihan lect untuk menjalankan aktiviti luar selama 2 hari 1 malam pada sem ni ialah kat pd, negeri sembilan.. view pemandangan dia oklah.. well kat sini aku tak duk sebilik ngan si syafa n fika... entah macam mana boleh terpisah tapi ok jer sebab dorang semer aku bukan tak kenal.. titik tolak dari situlah aku mula rapat ngan ros.. dulu kalo kami bertiga ke kuliah, kini dah berempat or berenam sebab tambah nurul n nor... selalu gelarkan diri teamwork hehehe...

Oh lupa lak, kan tadi aku cakap pasal laki yang 2 3 kerat jer lam kuliah tu kan.... melayunya yang 1 kos ngan aku 3 org jer rasanya.. hehehe sebab 3 org jer kan, kami mula lah main padan2 kan dorang sesuka hati... tapi sebab sorang dah macam konfem jer awek dia dalam kelas tu so tak termasuk senarai lah.. so yang selalu kena konen2 kan ialah si hisham n si iqbal... sesuka hati jer tyme tu... mula2 yang main konenkan tu start bila si iqbal suh biah pegangkan beg dia.. aku ngan ros tak lepas peluang ni.. selalu kenakan si biah ngan iqbal tanpa pengetahuan mamat tu huahuahua.. biah lak sebab nak balas, tanpa motif yang kukuh dia konenkan aku ngan si hisham.. wallahweh, tak kisah pun.. si biah budak 1 floor ngan aku si.. kalo nampak dia kat floor selalu aku jerit kuat2,’biah, iqbal kirim salam’... pastu lari cepat2 masuk bilik.. sajer jer tak ader kerja... yang join sekali wat kerja tu ngan aku si syida lah.. well biasalah, kami kan pasangan boria hehehe... tapi semua tu hanyalah gurauan semata. Tanpa gurauan hambarlah perkenalan... takder perasaan or feel2 aper pun.. cakap pun tak pernah lam kelas.. lagi pun aku masa zaman sekolah tu jarang campur ngan laki...nama pun sekolah agama.. walau senakal mana pun aku tyme tu, tapi batas2 pergaulan antara laki n perempuan aku selalu ingat... so dah jadi kebiasaan bagi aku lak, ader laki jer aku jadi macam mulut kena kunci hehehe.. tak reti nak cakap aper sebenarnya... rasa macam dorang tu makhluk asing tu ader gak kadang2 huhuuhu takderlah, gurau jer.... dorang tu makhluk yang dicipta oleh Tuhan sebagai pemimpin dan pelengkap hidup Hawa...

Erm dari usik2 biah, si fika ader cakap pasal friendster si hisham n si iqbal.. aku men add jer.. tyme tu aku rasa dorang tak kenal aku pun... lagilah aku syok bila baca blog si iqbal tu macam welll macam org tengah jatuh cinta lah lebih kurang... hehehe biasalah tu kan.. aku beria2 ngan si syida ingatkan si biah.. pandai2 jer kan.. so aku selalu gaklah post komen kat blog dia tu.. entah lah dia kenal aku ker tak. Well sajer jer menyibuk.. tyme tu gak aku aderlah belajar wat blog ni.. tapi tak aderlah aku post pasl kehidupan aku.. just untuk renungan bersama umat seagama.. tapi tu pun jarang sangat... well si iqbal ni aderlah gak post komen kat situ tapi tak selalu.. aku tak kisah pun sebab minat aku nak menaip ni tak ketara sangat lagi kot tyme tu.. sebabnya aku lebih suka melukis.. oh ya, pasal blog si iqbal tu yang pasal cinta dia tu, bukan biah sebenarnya tapi gadis lain tapi tu aku main agak jer sebab ader gambar dorang ber2 dalam blog tu.. aku kenal lah gak gurl tu, baik dan sopan ..pandai dia pilih... so bila dah tau bukan biah, aku pun dah stop baca blog dia.. tapi kan skang ni blog dia aku tak pernah mis baca bila ader post baru.. sebabnya??? Nanti aku citerkan..

Well tu 1 cerita then ni ader 1 cerita lagi... antara projek2 yang ader kat kolej tu, salah 1 projek y aku dapat projek battle of the band.. huyoo aku tak pernah minat pun benda2 macam ni. So aku ingat nak tarik diri jer.... malas lah aku benda macam ni hehehe bodo punya pemikiran tyme tu... aku ada jumpa sahabat aku tu n cakap hal ni.. dia senyum jer... dia cakap aper salahnya... biar betol sahabat aku sorang ni... budak yang bertudung litup n berjubah n selalu berbaju kurung ni cakap macam tu.. aku ingat dia bergurau jer kot tyme tu tapi sebab kata2 dia tu lah aku join gak projek tu n bagi sepenuh komitmen untuk projek tu... artis yang datang sebagai jemputan tyme tu awie n wings.. si izza lah betol2 seronok sebab dia memang minat giler benda2 macam ni.. aku lak tengok awie macam tak ader perasaan pun.. sakit tinga aku dengan bunyi muzik yang ntah aper2.. well frekuensi muzik rock terlalu tinggi berbanding frekuensi muzik nasyid.. rasa macam nak tercabut jantung aku dengan bingitnya suasana.. well kalo dah sebut battle tu, laki2 yang join kat situ macam2 ragam.. rambut sorang2 tak yah cakap lah.. aku rasa nak jer bawak gunting tolong potongkan untuk dorang... tapi kan walaupun dorang ni macam ni, aku masih nampak ader kebaikan pada diri dorang.. contohnya sorang dak laki tu, kalo tak kenal dia memang rasa macam jahat jer tapi bila kenal dia, tak ader lah cam tu.. dia baik sangat n bila baca blog dia, unsur islam masih dia titipkan, muslim site.. so kiranya kebaikan tu akan nampak bila kita bergaul ngan dorang jer.. aku pun dah mula ubah persepsi aku... tapi takderlah aku minat ngan dorang ni or terniat nak buat suami ker aper.. aku kan dah minat adam, ustaz muda tu hehehe.. lagipun aku tak suka muatkan terlalu ramai lelaki lam hati aku ni.. sbab tu aku kureng sikit bila pasal poligami ni..

Well kiranya dari 2 citer tu aku dah tambah berbagai spesis lam ukhwah aku ni.. tapi aku still aku yang dulu.. tak ader yang boleh ubah makhluk ni.. insyaAllah tapi kalo nak ubah aku ke arah yang lebih baik, ke arah jalan yang lebih diredhai..alhamdulillah, amat2 di alu2kan.. well sahabat2 aku ramai yang berjubah n bertudung litup tapi aku still macam ni... kalo jumpa dorang pun tak ader rasa segan pun sebab dorang pun ok jer.. Allah tak bagi hidayah lagi kan... kepada 1 penghijrahan yang baru... kalo ajak g usrah pun aku macam liat lagi lah.. tapi dorang tak pernah jemu mengajak, tak pernah jemu menasihati.. alhamdulillah

No comments: