Wednesday, December 03, 2008

ku mula mengenali korunk

Nak dijadikan citer masa aku kali pertama sampai kat kolej pada hari pendaftaran tu mata aku terpandang seorang lelaki ni nak mendaftar sama... kiranya budak kolej aku gak lah tapi tak tahulah fakulti mana.... kiranya tersuka pandang pertama lah ni hehehehe... erm bolehlah sebab muka dia ni ader iras2 sorang Pelakon korea yang aku minat, jang dong gun.. then bila tyme orientasi bila kami dibahagikan mengikut fakulti untuk taklimat pendaftaran kursus n subjek masing2, rupa2 nya dia fakulti aku... makin lah aku suka.. tapi tyme tu aku just senyap jer lah kan.. nama pun tak tahu pandai2 jer... tapi aku lagi suka bila ader 1 hari tu untuk aktiviti membersihkan jabatan masing2, rupanya dia sekali jabatan ngan aku.. kiranya berjodoh betol huhuhu...

Erm untuk semester pertama pelajar junior boleh mendaftar 16 jam kredit.. ok lah tu tapi masalahnya skang aku langsung tak ader kenal org nak amik sama2.. taknaklah g kelas sorang2. aku tau lah tak matipun g kelas sorang2 tapi kalo ramai2 kan lebih baik... senang nak cari notes.. senang nak diskuss... pastu aku ader nampak lah 2 org budak ngah sibuk diskuss kat bangku.. aku pun g lah menyibuk kat dorang... dorang nama syafa n fika... rupanya dorang punya minor n major memang sebijik ngan aku... pastu aku tanyalah dorang nak amik aper untuk 1st year ni.. rupanya masalah dorang pun sama gak ngan aku, blurr semacam jer.... so kami pun sama2lah g tanya lect yang tyme tu memang kerja dorang berkeliaran jer kat kawasan jabatan untuk menolong pelajar baru dalam urusan pendaftaran kursus tu... tapi kan kami tak decide pun nak amik aper.. so terpaksalah aku pikir sorang2 gak untuk daftar kursus tu nanti.. well lab comp fak kami takleh memuatkan ramai sangat, so masuuk secara bergilir lah.. ditakdirkan aku masuk dulu, so aku bantai jer lah apa yang nak diamik... then bila siap n kuar tu, si fika tegur aku,’weh, ko dah daftar ey.. meh sini senarai aper yang ko amik’.. kiranya dia tiru sejibik sejiban jadual aku... si syafa pun sekali.. wahahaha lega aku....

Tapi tyme daftar kursus tu aku tak nampak lak jejaka idaman aku hehehe.... dipendekkan citer tibalah 1st day g kuliah.. fuh tak tau lah aku macam mana.. bilik c syafa n fika tu pun aku tak tahu.. apatah lagi nombor tefon dorang... well, rumet n housemate aku lak semer lain2 fakulti.. ah sudah.. so pagi tu dengan sorang2 aku g lah kuliah.. tyme sampai tu aku nampak syafa n fika dah ader kat sana.. malaslah nak mengaco so aku sorang2 jerlah.... bila habis kelas tu barulah dorang tegur aku.. then aku kenal lak sorang budak lagi, nama dia ros. Tapi aku tak rapat sangat ngan si ros ni. Gitu2 jer lah kata orang... dengan si ros ni adalah dalam 2 kelas kot yang sama... tapikan aper yang best aku ngan jejaka idaman aku tu banyak gaklah kelas yang sama... erm aku tak tahu nama dia tyme tu so aku just panggil dia pokok kelapa coz dia tinggi hehehe... lama2 tu tau lah yang nama dia saiful adam, adam. Erm oklah.. aku pun ngan c syafa n fika pun kira dah kamcing lah.. dorang baik sangat... yang pelik ngan si syafa aku guna org then ngan si fika lak aku guna aku... heheh entahlah..

Erm pasal rumet aku tu oklah.. yang si iza n ju pun selalu datang bilik kami lepak2.. aku pun oklah lepak2 bilik dorang.. yang sorang lagi rumet dia ni aku pun tak tahulah, tak kenal sangat hehehe. Dorang pun tak banyak borak pasal rumet dorang... then aku kenal lak sorang lagi jiran depan tepi bilik aku..nama dia muni... si muni ni lakj ader masalah ngan rumet dia.. dia cakap rumet dia pendiam giler sorang then sorang lagi lak kepala angin.... hehhe entahlah, aku tak kenal sangat rumet dia.. so sebba tu dia sellau lepak bilik iza n ju..

Erm ni nak dipendekkan citer, pasal rumet si iza n ju.. nama dia syida... kalo tak kenal memang rasa cam nude giller.. maksud aku cam pendiam aa.. bila kenal, brutal sey hehhe. Tu hari ader pertandingan boria antara floor.. hehehe aku partner ngan dia.. hehehe eloklah tu, kasi kayu ngan batu berpasangan.. bising giler floor sebab ramai yang main2 jer termasuklah aku ngan dia hehehe.... tapi lagi best bila esoknyer ader praktis tapi hari tu aku janji ngan syida nak g jalan2 lah konon.. 1st tyme kuar ngan dia ni.. tyme tu boleh lar katakan kami ni dah jadi rapat sikit berbanding langsung tak kenal.. kami ingatkan praktisnyer pagi, so kami plan nak kuar petang.. tapi rupanya praktisnyer petang... so kami kena pilih antara dua, then kami pun pilihlar kuar.. hehehe so bila tak g praktisnyer kami dikira tak menyertai lah sebabnya malam tu pertandingannya.. hehehe jadilah kami pasangan boria yang tak sempat naik pentas.. sampai skang kami gelarkn diri kami berdua pasangan boria....

Erm pasal si adam tu kan or pokok kelapa yang aku gelarkan tu.. entahlah erk... aku rasa aku tak aderlah minat sangat, just boleh dijadikan daya penarik kot untuk tak ngantok lam kelas or untuk jadi aku kasi rajin sikit pergi kelas hehehe . tapikan ditakdirkan bilik aku ni betol2 dpan tangga untuk ke surau bagi lelaki.. so kiranya aku leh nampak lah saper y selalu ke surau... dia ni kan selalu ke surau, berjemaah.. zohor, asar, maghrib n isya’.. yang subuhnya aku tak nampak lah sebab jarang mengendap tyme pagi2 hehehe.. ya allah sukanya mamat ni... lagi 1 dia ni jarang cakap ngan perempuan tanpa alasan... hari tu c fika citer pasal member dia pun ader minat ngan pokok kelapa then bila diajak amik gambar ber2 dia tolak baik2 sebab takut jadi fitnah.. tyme aku dengar tu makin lah aku suka.. sebabnya aku jenis suka laki yang tak rapat sangat ngan perempuan.. batas2 dijaga baik... sebab my opinion lahkan, aku jenis yang tak suka rapat ngan laki tanpa alsan then aku pun nak laki jenis camtu.. heheh baru adilkan... lagi 1 dia ni nampak pendiam jer... lagilah aku suka laki yang nampak pendiam ni sebabnya bagi aku seseorang yang pendiam ni sebenarnya lagi happening dari yang bising.. lagipun bila dia pendiam ni lagi best nak diexplore n biasanya org pendiam ni dia jenis yang banyak mulut dengan certain people jer n i wanna be dat certain people tu.. tapi aku ni jenis pemalu giler ngan laki, so bila nampak dia aku wat donno jer, tunduk jer... tapi dalam hati rasa macam meletup2 hhehehe, giler betol.. member2 semer dah tau aku minat dia, siap cakap lagi kalo ada antara dorang yang kahwin ngan pokok kelapa aku tak nak datang majlis tu hehehe.. biasalah, cinta pandang pertama katakan.... ingat balik rasa malu lak...

Erm saper lagi aku kenal... banyak lah tapi tak tersenarai lak kat sini.. pepun, seronok dapat kenal dorang semer.. tak tahulah dorang seronok ke tidak dapat kenal aku.. i’m try my best to be a good friend to dem.. hope so...

Hingga sekarang pun aku still rapat ngan dorang2 yang aku sebutkan tadi.. tapi banyak peristiwa yang berlaku dan ader yang mengubah perhubungan kami.. insyaAllah to be continued...

assalamua’laikum

No comments: